Management strategies to recover the technological space at the Cipriano Barrios Elementary School
Keywords:
management strategies, technological space, primary educationAbstract
The objective of this study was to propose managerial strategies to recover the technological space in the Cipriano Barrios Educational Unit, located in the Libertador parish, Baralt municipality, Zulia state. The subjects of transformation were two directors and 24 teachers of the aforementioned institution. In accordance with its purpose, it was located in the qualitative approach, framed in a participatory action research. The results allowed us to point out that the management should plan strategies that make it possible not only to comply with the requirements of the Ministry of Popular Power for Education, but also to improve the quality of the service provided by the institution, seeking the maximum benefit for the students. In relation to the use of the technological space, the participants stated that it has been abandoned, since the project that led to its endowment was not continued, but that they are willing to collaborate in its recovery to give it both academic and administrative use and that many of them do not have a personal computer, which is why they require the services of third parties to prepare their planning and administrative procedures.
Downloads
References
Álvarez, M. (2020) Estrategias gerenciales para motivar el desempeño de los docentes de las escuelas técnicas. Trabajo de grado no publicado. Universidad Nacional Experimental Simón Rodríguez. Valera
Arias, F. (2019) Proyecto de investigación. Caracas: Episteme
Barberá, E. (2019) Educar en aulas virtuales. Madrid: Machado Libros
Bernal, C. (2020) Metodología de la investigación. Bogotá: Mc Graw Hill
Borda, F. (2019) Investigación Acción. Madrid: Popular
Briones, G. (2018) La investigación de la comunidad. Bogotá: ICFES
Cordero, A. (2020) Estrategias gerenciales y motivación laboral de los docentes en las primarias. Trabajo de grado no publicado. Universidad Pedagógica Experimental Libertador. Valera
Delgado, X. (2019) Las TIC y la enseñanza en el siglo XXI. Buenos Aires: Granica
Dibut y Valdés, V. (2018) Las nuevas tecnologías de la información y la comunicación como mediadoras del proceso de enseñanza-aprendizaje. La Habana: Universidad de Cienfuegos
Edvinson-Malone, R. (2019) Uso educativo de las TIC. Madrid: Octaedro
Frances, J. (2019) La gerencia del siglo XXI. Bogotá: Norma
Gairic, D. (2019) Estrategias para la gestión. Madrid: Aique
González, M. (2019) La Canaima educativa como una herramienta tecnológica de enseñanza en la educación primaria bolivariana. Maracaibo: Universidad Cecilio Acosta
Guerra, A. (2019) Principios y competencias del líder. México: Trillas
Miratia (2019) La tecnología de la información y comunicación en la educación. Buenos Aires: Homosapiens
Palomo, C; Ruiz, F. y Sánchez, E. (2019) Las TIC en la escuela. Madrid: Fundación Telefónica
Rivero, A. (2018) Impacto de las TIC en educación. Buenos Aires: Kapesluz
Rojas, B. (2019) Investigación cualitativa. Fundamentos y praxis. Caracas: Fondo Editorial UPEL
Said, E. (2019) Hacia el fomento de las TIC en el sector educativo en Colombia. Barranquilla (Colombia): Universidad del Norte
Secretaría de Educación del estado Zulia (2019) Aulas Virtuales. Maracaibo: Autor
Silem, M. (2019) Administración. México: Prentice Hall
Tamayo, P. (2019) Investigación en las ciencias sociales. Buenos Aires: Granica
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.